Alhambra-Granada

Gisteren in Granada een slechte wifi verbinding, met pijn en moeite de foto’s op de blog gekregen. Dus nu maar even afmaken!
‘s Morgens eerst een bezoek gebracht aan het Alhambra (voor mij een déjà vu: met een AH-Franchise reis jaren geleden ook eens bezocht!). We hadden tickets voor het bezoek van 10 uur en dan moet je er ook om 10 uur zijn, anders kom je er niet meer in! Volgens de receptioniste in het hotel was het maar een kwartiertje lopen (klimmen!!!), dus wij toch maar om 9:30 uur weg! En natuurlijk waren we ruim op tijd boven! Eerst hebben we ons weer zo’n audiotour aan laten smeren … niet meer doen Elly, die geven over het algemeen informatie, waar je niet veel mee doet! En je vergeet te kijken naar al het moois! En mooi was het! De foto’s geven een kleine impressie, maar je moet het gezien hebben!
Na een uur of drie kregen we wel een beetje trek en verlieten we het Alhambra en hebben op een terrasje bij het hotel heerlijk in het zonnetje (warm!!! 😎) geluncht met tapas en …. !
Daarna met de Hop-on-hop-of trein nog wat plaatsen bezocht, o.a. een mirador met uitzicht op het Alhambra: hier moest ik natuurlijk wel even wachten tot de zon weer op het Alhambra stond! En Lia maar wachten!
Ook nog even een bezoekje gebracht aan de zoveelste Kathedraal: die wel weer heel mooi was!
Morgen (vandaag!) gaan we de bergen in!
En o ja … we hebben 36 verdiepingen  geklommen en 13.712 stappen gezet volgens de gezondheid app van iPhone! We zijn de hele vakantie al sportief!