Van Hoi An naar Hué

Geplaatst op

Vandaag om 7:00 uur vertrokken voor de busrit naar onze volgende verblijfplaats: Hué, met natuurlijk een tussenstop bij de Marble Mountains. Die bestaan uit 5 marmerbergen, waarvan wij er 1 bezocht hebben: de Waterberg.
Na een kaartje gekocht te hebben (VND 40.000 = €1,55!) hebben we de 200 hoge treden omhooggelopen. Maar dat was de moeite meer dan waard! Prachtig in de rots uitgehouwen tempels en beelden van natuurlijk marmer! Het uitzicht was wat minder, want er werd een enorm hotelcomplex vlak voor de berg gebouwd, die het uitzicht belemmerde! Duidelijk niet over nagedacht!
In Danang reden we over de Dragonbridge naar een museum over de Cham dynastie, helaas hadden we geen tijd om alle info te lezen, maar was toch wel interessant. Toch ook nog maar even een fotootje gemaakt van de Rat: na Têt is het jaar van de rat, dat zou intelligentie betekenen! (ook ik ben geboren in het jaar van de rat 😜)
Aangekomen in Hué eerst heerlijk geluncht, daarna met een drakenboot over de Perfume river naar de Thien Mu pagode, een van de belangrijkste boeddhistische kloosters in Vietnam met de indrukwekkende achthoekige toren Thap Phuoc Duyen die al vanaf de rivier te zien is. Die vaartocht lijkt interessant, maar viel reuze tegen! De Perfume river is een hele brede rivier en omdat we in het midden voeren was er niet veel te zien. De pagode daarentegen was zeker interssant!
Daarna heeft onze reisbegeleider een bus geregeld, en hebben we een bezoek gebracht aan een van de keizerlijke graven uit de Nguyen dynastie, en wel de tombes van Tu Duc. Imposante bouwwerken die een aantal kilometers buiten Hué liggen nabij de parfumrivier in een natuurlijke omgeving. Heerlijk rustig en heel imposant!
Na het eten waren we van plan om nog een eindje over de boulevard te lopen, maar na een lekker kopje koffie zijn we toch maar lekker naar de hotelkamer gegaan!